3周刊 第406期 2007/07/18

陳啟泰 啟泰300

傳說中遠古時代的溫泉關戰役(Battle of Thermopylae),勇敢的雷奧尼達王率領三百個驍勇善戰的斯巴達戰士,對抗薛西斯王和他的千萬波斯大軍。雖然最後雷奧尼達王與三百戰士死於血泊之中,卻喚起了人民的民主意識,而早前票房大獲全勝的《戰狼300》就是改編這場戰役。

今日亞視重組,雖然帶領三百員工狙擊無赤滿A並不是這位被譽為亞視一哥的陳啟泰,而是昔日無辰盲h何定鈞,但陳啟泰效力亞視多年,《百萬富翁》、《從香港出發》這些亞視僅有的受歡迎節目,他全部有份參與,甚至要兼任資訊、遊戲、大騷等主持和拍劇,一個人做幾個崗位,令他成為觀眾眼中的亞視icon之外,亦成為亞視員工的精神領袖。

幸而人氣升,開工多,令他得到不少金錢回報,今日已變成真真正正的「百萬啟泰」,身家早已夠他退休過世,面對亞視再易主變革,他未有選擇乘勢而去,反而期待參與這場大戰役,「每次亞視有變動、有新改革,我都會抱住最大的期望去睇,有變好過不變,公司變動我一定支持。」

他背上雖沒有紋上「精忠報國」四個字,但其實一早就流茖視血,開口埋口都是亞視好、亞視掂,就像雷奧尼達王一樣身先士卒披甲上陣,帶領亞視三百員工以寡敵眾血戰無芋A結局會否像溫泉關戰役般全軍覆沒,卻一樣贏來喝采聲?

今次找陳啟泰做訪問,並不是因為他近日主持的節目《第一手真相》如01年時的《百萬富翁》般爆出,令他人氣急升,所以急茩n跟紅頂白,而是因為亞視近日有大變動,想起亞視便想起陳啟泰,就正如想起無迄N會想到鄭裕玲、汪明荃一樣,即是說他有代表性,由這位流茖視血的人來交代亞視這場新戰役,實在最適合不過。

千萬富翁

有人說陳啟泰是一個神話,是一個罕有的例子,絕少藝人過檔亞視後,人氣會比在無車玊颿l,就連羅嘉良、沈殿霞都不能創奇蹟,最後更迫住要返娘家無谷泵^失地,陳啟泰卻做得到,這一點連陳啟泰亦深深認同,「我都覺得自己好幸運,01年做《百萬富翁》時連自己都冇諗過反應會咁好,好到我自己都唔信,我鶪@年堶情A真係豐收期,《百萬富翁》收得,連帶我灝絳斑ㄕh鬫n多,一個星期有五日返大陸登台,每日最少兩次,每次收入幾萬,短短時間我就賺到一大筆錢,令我可以贖番層樓,連打算要用好多年先儲到黻h休金,都可以一早達標,M家就算唔做洇痝ㄔi以安安穩穩咁過埋下半世,所以我真係好感謝亞視畀鬫n多洇琚A我都同我太太講,電視機鼤臚@台一定要係亞視,因為佢係米飯班主薄A點都要支持番佢。」

翻查資料,原來《百萬富翁》原先是想請外援雷宇揚擔任主持,但因為雷宇揚想專心拍電影而婉拒邀請,陳啟泰才可冷手執個熱煎堆,這似乎是命運的安排,註定陳啟泰要因此而爆紅,「所以我都好感恩,由我90年自薦入行以來,我都算係一帆風順,一開始就可以做《香港早晨》的男主持,由於做《香港早晨》主持要識講英文和有大學程度,所以相比其他主持人鴾H工都係高一齱A由鶖伅}始,陳啟泰已經係慢慢咁向上行,冇乜跌過落薄C」

男花瓶

好運又豈止如此?其實陳啟泰出生身不錯,雖然他強調自己不是有錢仔,但小時侯家境確實富裕,父親做生意,家住半山區,他就讀於名校聖保羅男女中學,跟李澤楷、李澤鉅是校友。「我唔係有錢仔,我細個先至係,到我十幾歲時,爸爸的生意就開始走下坡,我連出國讀書都係靠我三個阿哥幫手供我,不過你話我好彩,我都算鵅A起碼我係全屋最細鶩荂A個個都好錫我,而且曭哥一早已經做晒爸爸想要洁A好似生小朋友、做生意等,到我黈伬唌A佢]對我都冇乜要求,自然我就自由好多,冇乜壓力。」

陳啟泰唔介懷屋企曾經家道中落,但就多次強調自己好恨錢,每做一件事都是錢行先。「係呀!我真係錢行先謘I好似九年前我離開無車伈ㄚY因為錢,鶖禸視以雙倍人工挖我過去,雙倍人工喎!老實講,我都見過唔少無囓D持人做蟆等h都係咁鵀魽A有灟奐U做愈少炾窗A最後唔見埋。

「加上我預計到自己鷁L巡o展機會真係唔大,佢]人太多,幾時輪到我做男主角或者做港姐、台慶主持魽A好似我曭B友話齋,陳啟泰鷁L辰蟆等h都係做男花瓶,唔係做人]男朋友就係做人情人,戲份永遠唔多,出又出先、死又死先齛堙A粗俗讔縞y,陳啟泰永遠痾屎都要茼頦芊A角色都係有所局限。既然係咁,我梗係睇錢做洁A搵得幾多得幾多,所以就決定過檔亞視。」

劈炮有理

因為恨錢,所以陳啟泰盡量收歛少爺仔脾氣,免得被人乘虛而入搶飯碗,他在無車氶A雖然很討厭《神鵰俠侶》尹志平這角色,但最後都頂硬上戴假髮穿道袍扮道士,「其實我都算係脾氣唔好鴾H,但一定唔會大吵大鬧,最多都係發翵c騷,好似佢]要我做《神鵰俠侶》堶鴾豆茈倒搳A喂!我都要似先得謘I我問你苤I你會唔會搵一個得5呎3吋鴾H去做NBA籃球員?唔好話我自己覺得唔似,連其他演員一見到我個造型,就話:『搞乜呀阿Ken,你做道士,邊忽似呀?』當時我都有同監製反映,但最後佢都係覺得冇洁A咁我咪惟有照做囉。」

在無辰竣G打六要忍氣吞聲,但去到亞視做一哥後卻可以話唔做就唔做,冇人敢左右,就像拍攝《情陷夜中環2》時,他因為不滿葉璇放料給傳媒和借他過橋,自編自導陳啟泰鹹豬手事件,因而劈炮唔做《十大廣告頒獎典禮》,避免再與葉璇合作,最近期一次,又傳他不滿亞視找黃偉文做《以一敵百》主持而大鬧高層。「我唔覺得拒做《十大廣告頒獎典禮》係扮大牌。坦白講,我對葉璇份人真係冇乜洁A但佢的確好惹是非,我就係唔想被捲入是非圈堶情A先揀魕O個最簡單鴾隤k去解決問題,就係佢做我唔做囉!公司知道我立場,佢]亦好明白我為人,所以佢]都冇責怪我,至於葉璇,之後我]撞到,佢都有問我係咪推鱄灠窗A我咪話係囉!佢都冇魽I到後來合作拍劇,大家都冇尷尬,其實好小事隉I至於《以一敵百》都唔一定係搵我做謘I只係大家一開始就以為一定係我做,其實唔一定謘I

「不過我就真係好唔鍾意人]遲到,鶖肊蝻@,好多藝員都有呢個習慣,其實佢]真係唔識得體諒人],一個人遲到就要成班人等,有時人]重係痝q完頂,遇到呢齯H我一定會發佢]牢騷。」有人遲到,陳啟泰真係唔會畀面,像早前《十大廣告頒獎典禮》的宣傳活動,嘉賓主持朱茵遲到一小時,陳啟泰即場暗寸兼順勢幽她一默,在眾目睽睽下要她請食雙皮奶賠罪,「鶡葷痝覺得自己唔過份魽I大家去玩,有人遲到,你都會罰佢自飲兩杯,我都係見到對面街有間甜品店,先至叫佢請食雙皮奶,再講點解會搵佢做主持,都係因為佢身材好,我都係讚佢,如果我話佢身材唔好就話嬲隉IM家我讚佢喎!佢重嬲?」

一見鍾情

據聞巨蟹座的男人天生認真、行事謹慎,而對愛情更加專一,一旦戀愛便會愛到底,而陳啟泰是一個不折不扣的巨蟹座男人,視她的太太如珠如寶,當話題一講到他的太太時,他即表露出其鐵漢柔情一面,甜絲絲地細訴情史,「我同我太太一齊,係一種天意,有一次我做某一個活動主持時,鬗Q幾個模特兒當中,我一眼就見到我太太,我從來都唔會咁樣去識女仔,但見到佢就好衝動咁透過另一位模特兒向佢傳情,終於我同佢拍鬙|年拖就決定結婚。」

「我太太係一個賢妻,佢好慳,我曾經帶佢周圍睇樓,同佢講不如我]upgrade鵀礅怹藿牷A佢就同我講:『M家我]兩個人住800呎樓唔夠住咩?』佢真係一個好好鴾茪荂A除此之外,我]都有好多相同鵀a方,比如大家都唔想生小朋友,負起呢個沉重鼣d任,寧願養狗仔,總之我]真係好夾,相處得好好。」陳啟泰事業順利,又有賢妻相伴,難怪他到最後一句都是感恩,感謝亞視、感謝上 天。

死為亞視鬼

陳啟泰於無角K年,在亞視九年,只不過多一年,但明顯地他對亞視有愛,對無言u有恨,他除了舉手支持亞視作出改革外,問他怕不怕被無貝w型他是亞視人,永不錄用他時,他就不加思索,斬釘截鐵地回答:「我唔怕,第一我根本就冇諗過要返無芋F第二我根本就冇諗過要離開亞視。」答案快、狠、準。

溫泉關戰役的歷史記載中,當雷奧尼達王在率領三百戰將斬殺了波斯大軍的先頭部隊時,都曾經想過真的會大捷而回,可惜最後仍是戰死沙場;而在亞視對無谷h年戰爭中,除了麥當雄「千帆並舉」年代中曾轟轟烈烈地憑《大地恩情》贏過一次後,好像還未獲得過真正勝利,如今有這位視死如歸的戰將,就算他的確戰死沙場,最少也令我們這群觀眾痛快過。


外貌同Solar兩兄弟有八成相似的陳啟泰,其實是純正中國人,不過他對自己的血統亦有所懷疑,懷疑他上幾代的祖先是意大利人。


雖然陳啟泰外表嚴肅,但原來他是個玩得之人,小時候就已經很好動,更喜歡整古做怪表情多多。


陳啟泰小時候居於半山區,家境不俗,但到他十幾歲時,父親生意走下坡,他才由少爺仔變成窮小子。


陳啟泰做人很有原則,堅持不平則鳴,好像早前朱茵出席《十大電視頒獎典禮》記招時,遲到一個鐘,他即場暗寸對方,兼要她請觀眾食雙皮奶補鑊。


陳啟泰與太太Cynthia於98年結婚,同年他離開無阬鄑諟視懷抱,兩個都是他人生中最重大的決定。


陳啟泰入行17年做過不少角色,最討厭是《神鵰俠侶》的尹志平,而最喜歡的是《我和殭屍有個約會》系列堛漱s本一夫和司徒奮仁,因為角色破格,發揮空間較大。